Het slechtste advies dat ik ooit heb gehoord als bedrijfstrainer

Als bedrijfsopvoeder voor meer dan 25 jaar heb ik veel gehoord zakelijk advies van leiders en andere bedrijfsopleiders in de branche. En veel ervan, hoewel het goede bedoelingen lijken, is slecht advies. En er zijn een paar stukken die ik keer op keer heb gehoord en die me gefrustreerd maken. Dus vandaag wil ik delen een van de slechtste adviezen Ik hoorde dat je me in plaats daarvan vertelde wat ik moest doen.

“Doe waar je van houdt, en geld zal volgen”

Dit advies wordt meestal gegeven aan een startende ondernemer die voor zichzelf wil beginnen. Ze weten niet echt wat ze willen doen, en ze hebben weinig gedaan, maar ze zijn er niet in geslaagd. Bedrijfsexperts zien dat ze dit artikel onderzoeken en delen als een manier om hun collega’s te helpen hun weg te vinden. En vaak gaat het vergezeld van het verhaal van een vriendin van haar, die liefde vond in de mysterieuze dingen die ze doet en de gewoonte verandert in een schijnbaar triviale onderneming van miljoenen dollars. Het is een aansporing en aansporing voor een ondernemer die in het laatste bedrijf wil zijn. Maar voor iedereen die zijn eigen interesses volgt, er zijn 1.000 mensen die bedrijven zijn begonnen in dingen die ze niet leuk vonden en die het niet alleen mogelijk maakten, maar ook mogelijk maakten. U vindt het misschien niet leuk om het gazon te maaien, maar u kunt een zeer goede zakelijke plek zijn. Houdt iemand van urinekoekjes? Jaarlijks worden er miljarden van gekocht. De lijst gaat maar door. U hoeft niet van het bedrijf of de producten die u verkoopt te houden om een ​​succesvol bedrijf te zijn. Je moet wel serieus nadenken.

Ken je publiek

Betekent dit dat je niet moet proberen iets te doen wat je leuk vindt? Natuurlijk niet. Maar het is belangrijk dat u uw onderzoek doet. U moet uw markt en uw koper begrijpen voordat u de volgende stap zet. Is er winst op dezelfde markt? Hoe ziet de wedstrijd eruit? Heeft iemand een item of activiteit nodig rond uw interesses? Als de markt mogelijk is, volg dan zeker. Maar als de cijfers niet toenemen, kan het een ramp betekenen voor uw bedrijf en uw spaarrekening als u zich eraan houdt.

Een plan maken

Een ander probleem met de uitdrukking “doe waar je van houdt” betekent dat je, door je instinct te volgen, niet zo hard hoeft te werken als andere ondernemers. En dit is niet het geval. U wilt een plan maken voor hoe u het bedrijf kunt runnen en hoe u het bedrijf kunt laten groeien om aan de behoeften van uw bedrijven te voldoen. Er zal veel nieuwsgierigheid en nieuwsgierigheid voor uw bedrijf nodig zijn om te groeien, en de passie brengt u zo ver. Door zorgvuldige planning en feedback komt er meer.

Dus, in een notendop, kan ik het advies veranderen in: Doe wat je leuk vindt (na zorgvuldig marktonderzoek), en maak vervolgens een plan voor wat je doet om dit te laten gebeuren.

De standpunten die hierin worden uitgedrukt door journalisten van Inc.com zijn van henzelf, niet van Inc.com.

Tags: , , , , , , , ,