Mijn werknemer verwijdert zijn stress van mijn vrienden

Inc.com-correspondent Alison Green beantwoordt vragen over werkplek en management – alles van hoe om te gaan met een micromanaging-baas hoe praat je met iemand in je groep over lichaamsgeur.

De vrouw waar ik om geef, ‘Lucinda’, lijkt het goed te doen gegenereerde druk. Het is niet ongebruikelijk dat hij boos of gefrustreerd overkomt op mij, zijn teamgenoten en zelfs zijn fabriekscollega’s, vooral wanneer ze te maken hebben met een verandering van tempo of een zeer drukke tijd van het jaar. Verschillende van haar vrienden hebben hun woede geuit tegen Lucinda omdat ze slim is, haar baan meer als vanzelfsprekend beschouwt dan anderen, of geweldig is tot op het punt van vals spelen.

Ik kan eerlijk zeggen dat Lucinda niet veel werk te doen heeft en veel meer flexibiliteit heeft dan anderen.

In zijn jaaroverzicht vorig jaar bespraken we dat ik bezorgd was dat hij “zorgen in zijn handen had”, maar ik zei ook dat ik het redelijk vond omdat zijn afdeling klein was. Een voor een na een maand vroeg ik of alles in orde was, want mijn vrienden zeiden dat hij klein was. Hij stond op het punt om op vakantie te gaan, dus ik zei dat ik hoop dat hij zich kon ontspannen en verfrist terug zou komen.

Een maand later hadden we twee discussies over dat onderwerp. De eerste was het beschrijven van een interessant incident tussen een afdelingsmanager en een verkoper. Na verder onderzoek kwam het incident niet in de buurt van de tragedie die hij beschreef. Ik vertelde hem dat iedereen doet wat hij kan en dat ze de beslissingen van andere managers vertrouwen, ook al is het niet precies wat ze zouden doen. Onze tweede discussie ging over zijn aanwezigheid afleiding tijdens de opleiding van het personeel. Ik zei dat zijn gedrag onaanvaardbaar was en dat hij flexibel moest zijn en veranderingen moest aanpakken met leiderschap en expertise. Hij gaf toe dat hij niet professioneel had gehandeld en bood zijn excuses aan.

We hebben sindsdien geen emotionele problemen meer gehad, maar we zitten midden in twee zeer drukke maanden per jaar en onze collega’s zijn boos. Ik weet niet hoe je effectief kunt zeggen: “Het zal niet interessant zijn om vaak aan het einde van je regel te verschijnen, en je moet voorzichtig zijn.”

Ik heb altijd geleerd om managers te vragen: “Hoe weet je wat hij (of zij) doet dat moet stoppen?” want minstens 75 procent van de tijd dat ik het vraag, blijkt dat de manager het probleem niet duidelijk heeft uitgelegd, of dat het een groot probleem was.

Laten we daarom enkele van de gesprekken die u tot nu toe hebt gevoerd eens nader bekijken. In het begin zei je dat zijn gedrag begrijpelijk was (en ik vind de wens om dat te doen – je hoopt dat je aardig en ondersteunend kunt zijn en je gezicht kunt redden, en de boodschap kunt horen en het probleem kunt oplossen). Ten tweede lijkt het alsof je haar echt hebt aangemoedigd om een ​​pauze te nemen van vakantie, en ten derde heb je haar antwoorden gegeven waar ze dit probleem niet van begreep (je zei haar net dat ze moest vertrouwen op de keuzes van andere mensen). Pas bij de vierde wist je dit zeker – maar zelfs toen leek het erop dat hij het waarschijnlijk eenvoudig vond en niet besefte dat je serieus was.

Eerlijk gezegd is het niet gek dat je verwacht dat hij nog een berichtje krijgt van dit gesprek! De meeste medewerkers zouden dat doen. Maar als je eenmaal deze zachte gesprekken hebt gevoerd en het gedrag doorgaat, zou de volgende stap duidelijk moeten zijn precies wat er moet veranderen. Idealiter doet u dit in een tweede gesprek, maar het is nu nog niet te laat.

Ga zitten en zeg: ‘We hebben het een paar keer gehad over je hechte band met mensen of hun gebrek aan vooroordelen, maar het gedrag waar ik me zorgen over maakte gaat door. Bijvoorbeeld onlangs, onlangs. (zie hier enkele recente voorbeelden). Dit heeft invloed op uw werk en het werk van andere mensen, en ik wil dat u dit aanpakt. “

Je zou ook kunnen vragen: ‘Heb je het gevoel dat je begrijpt wat ik zeg? Als hij je niet begrijpt, wil je dit nu weten, zodat je hem meer voorbeelden kunt geven en ervoor kunt zorgen dat hij goed weet wat er moet veranderen.

Het deel dat eruitziet als moe is een andere zaak. Realiseer je je of hij zich echt down voelt of dat dit slechts een deel van zijn leuke activiteiten is? Als hij zich overweldigd voelt en je weet dat hij dat niet zou moeten doen, doet hij misschien het verkeerde; In dat geval wilt u misschien eerlijker tegen hem zijn dat de baan niet zal veranderen, dat uw beoordeling goed is voor de baan en dat u allemaal moet weten of hij het kan of niet.

Als er veel is dat hij vreemd en klagend is, zeg dan dit: “Als je je zorgen maakt over je werk, moet je dat naar mij toe brengen, niet klagen bij collega’s en niet bij collega’s, Ik heb naar je werk gekeken en ik geloof dat het logisch is, voor zover ik weet, over de lengte van het project, en ik wil dat je het aan mij uitlegt, en niet aan andere mensen die er niets aan kunnen doen. samen oplossen, in plaats van klagen bij anderen?”

Nadat u dit heeft besproken, moet u op zoek gaan naar tijdelijke en consistente verbetering. We hopen dat je erachter komt. Maar als de problemen aanhouden, dan moet je dit als een groot baanprobleem aanpakken (dat is), en ook uitzoeken of hij of zij de juiste persoon voor de baan is.

Wilt u uw vraag indienen? Verzenden naar [email protected].

De standpunten die hierin worden uitgedrukt door journalisten van Inc.com zijn van henzelf, niet van Inc.com.

Tags: , , , , , ,