Miljoenen drukken elke ochtend op de snooze-knop. Daarom zegt de wetenschap dat het een probleem is

De vertragingsknop lost een eenvoudig probleem op: in plaats van een paar stappen te gaan om je wekker ‘s ochtends in te stellen, houd je hem gewoon één keer ingedrukt en accepteer je! Je krijgt een paar kostbare minuten slaap.

Maar dat is niet de reden waarom de snooze-knop aanwezig is. Honderden miljoenen mensen gebruik de rustknop dagelijks omdat ze slaaptekort hebben. Wanneer hun alarm afgaat, is hun eerste gedachte niet: “Wakker worden.”

Hun eerste gedachte was: “Ik zou langer moeten slapen.”

Het echte probleem is niet ingewikkeld. Het echte probleem is slaaptekort.

En de snooze-knop houdt niet op.

In eenvoudige bewoordingen is de laatste fase van de slaap slaapherstel (ook wel REM- of “droomslaap” genoemd). De negen minuten slaap die je krijgt als je op de snooze-knop drukt? Dat is geen herstellende slaap. Je slaapt misschien, maar je hebt er geen baat bij om daar te slapen.

Je kunt je wekker het beste negen minuten later zetten, want negen minuten is misschien beter voor je dan ‘slaapminuten’.

Maar je wordt beter als je ervoor zorgt dat je voldoende slaapt.

De snooze-knop is geen hulpmiddel. Het is een waarschuwing

Hoewel sommige mensen maar een beetje lijken te slapen, ben jij het vreemd genoeg niet (en ik ook niet).

De meeste mensen – zelfs degenen die zeggen dat ze niet te veel willen slapen – ze hebben zes uur nodig om goed te functioneren niveau van intelligentie. De wetenschap zegt het de meesten van ons hebben ongeveer 7,5 uur slaap nodig om ons werk goed te doen.

Dus hier is het startpunt: hoe druk je het ook hebt, kies een nummer – zeg een smeekbede van zeven uur – en ga terug. Wil je om 6.30 uur opstaan, dan val je om 11.30 uur in slaap. (Niet slapen, maar slapen.)

Bereid je dus dienovereenkomstig voor. Als u ‘s nachts moeite heeft met slapen, stop dan met het innemen van cafeïne op een ander tijdstip van de dag. Stop met het gebruik van je wapens gedurende 30 minuten voordat je naar bed gaat.

Doe dan de lichten uit rond 11.15 uur. (De gemiddelde persoon heeft ongeveer 15 minuten nodig om te slapen.) Ontspan. Laat je gedachten de vrije loop. Denk niet aan naar bed gaan. Probeer niet te slapen. Gewoon relaxen.

Als het lang kan duren voordat je in slaap valt, is dat prima. Ga de volgende dag niet slapen. Ga gewoon meteen naar bed. Zie het als een bed, niet alleen een bedtijd, maar een koude.

Na verloop van tijd begint je lichaam – en vooral je geest – te veranderen.

En als het alarm afgaat, druk dan niet op de snooze-knop. Terwijl je misschien slaapt, sta op en ga je gang.

Na verloop van tijd, vooral wanneer je begint te herstellen van de jarenlange slaapgebrek, wordt het gemakkelijker om op te staan ​​zonder op de snooze-knop te drukken.

Omdat zoals bij de meeste dingen, consistentie de sleutel is.

En gewoon op de snooze-knop willen drukken is slechts een teken dat je niet slaapt – en je moet ervoor zorgen dat je opnieuw begint.

De standpunten die hierin worden uitgedrukt door journalisten van Inc.com zijn van henzelf, niet van Inc.com.

Tags: , , , , , , , , , , ,