Nieuw rapport: er zijn 6 soorten personeel. Als u ze begrijpt, kunt u een grote depressie overwinnen

De meesten van ons hebben het gezegde gehoord dat sommige mensen ‘werken voor de kost’ en anderen ‘werken voor de kost’. Deze beroemde woorden klinken geweldig, en zoals ik in een recent bericht al zei, het wordt ook ondersteund door onderzoek.

Onderzoek van Yale zegt niet dat mensen kunnen worden onderverdeeld in mensen die werk als werk zien, en dat sommigen werk zien als een roeping die relevant is voor hun kennis. Wanneer werkgevers op zoek zijn naar een nieuwe baan maar naar een andere baan, ontstaan ​​er serieuze problemen.

Dit is een ouderwetse manier van denken over wat psychiaters werk noemen, maar is het wel compleet en actueel? Een belangrijk nieuw rapport van Bain welke graaft werknemers veranderen de verwachtingen van hun baan geeft nee aan. De auteurs hebben een jaar lang gezocht naar 20.000 werknemers in 10 landen (in de Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk, Italië, Japan, China, India, Brazilië, Indonesië en Nigeria) en interviewden meer dan 100 werknemers.

Ze stelden vast dat er geen drie manieren waren om te werken (Bain noemt de arbeiders ‘archetypen’); er zijn er zes, elk met zijn eigen sterke en zwakke punten. “Archetypen helpen ons beter te begrijpen wat er nodig is om verschillende mensen een doel op de werkplek te laten vinden”, zegt het rapport. Als u weet met wie u te maken heeft, bent u niet alleen goed geplaatst om de juiste persoon voor de juiste functie aan te nemen, maar ook om uw bestaande team vooruit te helpen.

Dus wat zijn deze archetypen? Dit is hoe het rapport van Bain ze beschrijft, evenals details van wat er is gebeurd sterke en zwakke punten van alle soorten.

1. Sponsoren

In de cultuur op de werkvloer vinden de rapporten “werknemers betekenis en gevoel van eigenwaarde vooral buiten hun werk. Op dit punt zien ze werk als een middel om een ​​doel te bereiken. Ze zijn niet bijzonder gemotiveerd. Verander hun toekomst in vergelijking met het verleden.

Sterke punten: teamspelers. Zwakke punten: Oninteressant, ze ontspannen gemakkelijk.

2. Aanbieders

Aanbieders vinden betekenis in werk dat het leven van anderen verrijkt. Zij zijn degenen die het meest gemotiveerd zijn door geld. Compassie vertaalt zich in een sterke teamgeest en een diepe werkrelatie. Tegelijkertijd betekent hun zorg dat ze de neiging hebben om voorbereid te zijn voor de toekomst, die terughoudend zijn om nieuwe kansen over te slaan wanneer ze zich voordoen”, aldus de auteurs van het rapport.

Kracht: betrokkenheid, helpen bij het opbouwen van vertrouwen binnen de organisatie. Zwakke punten: soms onmogelijk of onherkenbaar.

3. Egypte

“Artiesten zijn op zoek naar een baan die hen boeit of motiveert. Ze worden gemotiveerd door een zoektocht naar professionaliteit. Ze vinden het leuk om gerespecteerd te worden om hun expertise, ook al zijn ze minder bezig met verantwoordelijkheid in de hele zin. Kunstenaars zijn eerder onafhankelijk andere typen uitvoeren.

Sterke punten: ze zijn klaar om de moeilijkste uitdagingen aan te gaan. Zwakke punten: Kan onvoorzichtig zijn en de belangrijkste doelen vergeten.

4. Onderzoekers

Keuzevrijheid, stelt het rapport, “onderzoekers hechten veel waarde aan vrijheid en ervaring. Ze leven het liefst in het heden en zoeken banen die meer diversiteit en geluk bieden. Onderzoekers hechten meer dan gemiddeld waarde aan onafhankelijkheid. Verschillende carrières in hun leven . essentiële vaardigheden. ”

Sterke punten: wordt actief betrokken bij elk project dat nodig kan zijn. Zwakke punten: mogelijk gebrek aan richting of gebrek aan overtuiging.

5. Volgers

Tegenstanders hebben een sterk verlangen om hun eigen beslissingen te nemen. Ze worden gemotiveerd door professioneel succes, en ze waarderen de verantwoordelijkheid en de beloningen in hun relaties dan in veel andere oude rassen, “zegt het rapport.

Sterke punten: zelfgestuurd en transparant. Zwakke punten: Hun concurrentie kan het vertrouwen en de interactie tussen groepen ondermijnen.

6. Pioniers

Dit type bedrijf klinkt alsof het een startend bedrijf zou kunnen zijn in plaats van een hek: “Pioniers willen de wereld veranderen. Ze zijn de meest tolerante en de gevaarlijkste van alle soorten archetypen. Pioniers staan ​​bekend om hun werk. Hun visie is erg belangrijk. Boven alles, en ze zijn bereid om grote offers te brengen in overeenstemming met hun werkrelaties. in de natuur. Hun visie is vaak onbaatzuchtig, maar die van henzelf.”

Energie: het zendvermogen dat voor blijvende verandering kan zorgen. Zwakke punten: kan onroerend en moeilijk zijn.

Toen ik dit las, presenteerde ik mezelf als een onderzoeker, op het punt dat ik mijn tijdelijke moeilijkheden en langetermijnplanning erkende. Weet jij welke kleur je bent en waarom kleuren je team vormen?

De standpunten die hierin worden uitgedrukt door journalisten van Inc.com zijn van henzelf, niet van Inc.com.

Tags: , , , , , , , , , , ,