De reactie van Elon Musk op de leugens van president Biden onthult belangrijke waarheid over goed leiderschap

Jaren geleden, toen het voor de grootste commerciële drukpers ter wereld werkte, kocht het bedrijf een fabriek in Pennsylvania met een sterk partnerschap. Ik maakte deel uit van een team dat erop uit was gestuurd om met een grote groep het gebied te bestrijken.

Probeer ook een basis te leggen om uiteindelijk op arbeiders te stemmen om de overeenkomst te verzekeren.

Dat was lastig, aangezien de regels over wat we wel en niet mogen zeggen duidelijk waren. We hebben deze afspraak niet kunnen weerleggen. We konden de mensen niet tegenhouden om samen te komen. Juridisch hebben we niet kunnen intimideren of beloven of overtuigen of gemeen, maar op de een of andere manier moeten we werknemers geruststellen dat ze geen contract nodig hebben.

We dachten (onder ons) dat veiligheid beter was dan verdriet, en het enige wat we konden doen was vragen beantwoorden als die werden gesteld. Over betalingstarieven in onze fabriek. Van voordelen. Over overwerkregels. Wat de mensen ook vroegen, we vertelden het hen. Dat is alles wat we konden doen.

Want de regels over contracten waren en zijn heel duidelijk.

Behalve misschien niet Elon Musk.

Of misschien niet eerder.

in 2019, De rechter vond Tesla-leidinggevenden in een fabriek in Fremont, Californië, schuldig aan verschillende tellingen van contractbreuk.. In totaal waren 12 acties in strijd met de arbeidswetten in de VS. Zoals het verbieden van werknemers om contractknopen en T-shirts te dragen. Zoals het toestaan ​​van beveiligingspersoneel om werknemers te ‘intimideren’ die traktaten van de organisatie verspreiden. Zoals we herhaaldelijk “vragen” aan de organisatoren van de overeenkomst, schieten we een van hen neer. Zoals het overplaatsen van vier vakbondsondersteuners naar betaalde functies, zodat ze niet langer namens de organisatie konden vertegenwoordigen.

Dat is de reden waarom toen president Biden General Motors en Ford noemde in zijn recente State of the Union-aanstelling, Musk dit de schuld leek te geven. Afgezien daarvan hebben GM en Ford een sterk partnerschap.

Tesla deed dat niet. (In plaats daarvan is Tesla onlangs verhuisd naar Texas, een werkend land.)

Het is logisch: Musk roept UAW, de United Auto Workers, openlijk op om unaniem te stemmen wanneer ze maar willen, en hij – en Tesla – zullen niets doen om ze te stoppen.

Maar het maakt niet echt uit.

Officieel, Musk ik kan niet doe er alles aan om ze te stoppen. Proberen te organiseren is hun goed recht. Musk zegt: “Tesla zal niets doen om ze tegen te houden” is hetzelfde als tegen Navy SEALs zeggen dat ze niet op het strand voor ons huis mogen werken.

Natuurlijk kan ik ze vertellen dat ze dat niet kunnen, maar ik loop het risico om als reactie op mijn billen te worden geslagen. (Niet echt; het zijn goede jongens.)

Musk kon de alliantie vertellen dat hij niet kon stemmen, maar zou door de regering verslagen kunnen worden.

Toch is de tweet van Musk nog steeds positief. Wat organisaties betreft, is het verleden duidelijk. Hij kwam in de problemen door het tweeten van de National Labour Relations Board van 2018 illegaal gevonden. Er is een uitspraak van 2019.

Musk staat bekend om zijn sterke standpunt, maar partij kiezen tegen de alliantie zal hij niet winnen, letterlijk noch qua ideologie.

Omdat veiligheid soms beter is dan verdriet.

En toegeven dat je de rechten van je werknemers erkent, is niet verkeerd om te zeggen.

De standpunten die hierin worden uitgedrukt door journalisten van Inc.com zijn van henzelf, niet van Inc.com.

Tags: , , , , , , , , , , ,