Hoe u klantrelaties opbouwt zonder persoonlijke ontmoetingen

Met de kracht van internet en de impact van de Covid-19-epidemie heeft de zakenwereld – waaronder industrieën zoals handel en technologie – een lange weg afgelegd. Echter het belang van echte relaties heeft bijgedragen aan de groei van uw bedrijfsvoering en efficiëntie. Het probleem is hoe je het moet doen relaties opbouwen met de klant zonder persoonlijk contact.

In mijn ervaring is het goede nieuws dat iedereen zich meer op zijn gemak voelt met relaties via tv en technologie. Het slechte nieuws is dat ik nog steeds veel oprichters en bedrijfsleiders vind die deze tools niet goed gebruiken of de regels voor het promoten van verre relaties nooit hebben geleerd.

Dat gezegd hebbende, hier is mijn lijst met belangrijke ideeën om u te helpen uw ideale bedrijfsonderdeel te vinden.

1. Pas alle mogelijke verbindingen aan en wijzig ze.

De explosie van regelmatige e-mails en advertenties op sociale media kan goed zijn om interesse in uw activiteiten te wekken, maar dit is niet genoeg om nieuwe klanten te sluiten en te behouden. Echte relaties vereisen frequente en directe communicatie om gedenkwaardige en trouwe ervaringen te creëren.

Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet een paar woorden over het weer, of “Hallo, hoe gaat het?” maar echt onderscheidingsvermogen en begrip echte problemen waarvan u weet dat de cliënt dit ervaart. Combineer dit met een idee van je volgende stap of antwoord.

2. Verhoog het aantal online berichten met goede servicebeoordelingen.

Aangezien consumenten prioriteit geven aan de reacties en ervaringen van hun collega’s op tv of in de media, moet u uw klanten de stimulans geven om anderen over uzelf te vertellen en uw vertegenwoordiger te zijn. Ik vind nog steeds veel ondersteunende organisaties die online opmerkingen en inhoudsonderzoek negeren of verwijderen.

Een andere belangrijke bron van klantenservice vandaag de dag is de online industriebegeleidingssite opmerkingen rangschikken. Het loont de moeite om veel geld te investeren in het opbouwen van hechte relaties met de eigenaren of door quality time door te brengen met podcasters en populaire bloggers.

3. Druk uw leiderschapsovertuigingen en ervaringen uit.

Zorg ervoor dat klanten u door middel van regelmatige communicatie en uw pagina zien als een persoon en een leider, niet als een robot die hun werk kan doen. We hebben allemaal doelen en verwachtingen, evenals een geschiedenis die inspirerend, gedenkwaardig en belangrijk kan zijn voor onze potentiële partner.

Tenzij u een van de grote merken in de branche vertegenwoordigt, zoals Accenture of Oracle, willen klanten tegenwoordig weten waarom u de juiste oplossing voor hen bent. Wat zijn uw kwalificaties voor onderwijs, gesponsorde bedrijven en bedrijfsreputatie en -participatie?

4. Zorg ervoor dat klanten weten hoe u uw bedrijf runt.

Klanten moeten er zeker van zijn dat u goed werk van uw team verwacht met expertise en met metrische gegevens, technologie en controles om dit mogelijk te maken. Wees voorbereid op het beantwoorden van mogelijke vragen over overbevolking, speciale projecten en betaalde vragen.

In de tussentijd kunt u ook gratis seminars geven over bijvoorbeeld de meest recente belastingmetingen of prestatierapporten over het advies dat u hebt gekregen. Elke goede relatie wordt gedeeld, waarbij je ook aanbiedt om van elke klant te leren.

5. Ontdek het doel, de verwachtingen en de verwachtingen van uw klant.

Niets bevordert de loyaliteit en ondersteuning van klanten meer dan het gevoel dat u begrijpt dat hun doel wordt gedeeld door het uwe, en het gaat verder dan wat u voor hen kunt doen. Dit is altijd een onderdeel geweest van face-to-face communicatie, maar het kan ook op afstand gebeuren.

6. Geef passende voorbeelden om uw resultaten te laten zien.

Elke zakelijke onderneming, van logo-ontwerp tot belastingvoorbereiding, betekent iets voor ondernemers in verschillende groeifasen. Mensen hebben de neiging om voorbeelden van uw werk te zien waar ze zich mee kunnen identificeren, en de resultaten, inclusief geld en financiën. Kijk naar de ideeën, niet naar de uurtarieven.

Als u in de zakelijke markt wilt blijven, is het tijd om te kijken naar de realiteit die de meesten hiervan af zullen zijn. U moet uw manieren om hoop te vinden, relaties op te bouwen en resultaten te boeken veranderen, volgens wat hier wordt beschreven.

Jouw uitdaging is om veel nieuwe dingen te ontdekken en van deze veranderingen een kans te maken om te groeien, geen barrière.

De standpunten die hierin worden uitgedrukt door journalisten van Inc.com zijn van henzelf, niet van Inc.com.

Tags: , , , , ,