In metaverse moet betrouwbare AI op de voorgrond staan ​​- TechCrunch

Volgens de laatste Bloomberg Intelligence Report, metaverse en markt $ 800 miljard. Anderen maken ruzie over wat metaverse eigenlijk is, maar met zoveel geld en rente eromheen, spreekt iedereen.

AI zal ongetwijfeld een grote rol spelen in metaverse, vooral bij communicatie met anderen. Hoewel we meer dan ooit met elkaar verbonden zullen zijn, kan AI die niet is aangesloten bij enige overheid, norm of gedragscode duivelse gevolgen hebben. Monga Voormalig Google-CEO Eric Schmidt vroeg onlangs: “Wie moet de regels bepalen?”

De betekenis van AI begrijpen

Omdat AI-algoritmen zijn gemaakt door bevooroordeelde mensen, kunnen ze worden ontworpen om de ideeën en voorkeuren te volgen van degenen die ze hebben gemaakt – die kunnen worden vermenigvuldigd. We hebben gezien hoe AI kan werken gendervooroordeelbijvoorbeeld, of hoe AI geweldige resultaten kan opleveren Creditcardlimiet voor mannen dan voor vrouwenof inderdaad stammen zijn vaak oneerlijk bevooroordeeld. Om een ​​duurzame en uniforme beweging te creëren, moeten zwarte vormen van AI die in staat zijn om vooringenomenheid te creëren en te versterken, worden geëlimineerd. Maar wie moet kiezen? En hoe kunnen mensen vooroordelen vermijden?

De sleutel tot het terugdringen van deze “onbeheerde AI” is het vaststellen van ethische normen in alle organisaties. Vanuit ons oogpunt kan de zwarte vorm van AI verwarrend zijn. De meeste AI wordt ontwikkeld zonder morele controle, en dit zou in de praktijk moeten veranderen.

We moeten ervoor zorgen dat AI-taal ook wordt geleerd om zich goed te gedragen.

AI gebruiken om berichten in metaverse te vertalen

Als fervent taalkundige en oprichter van een bedrijf dat AI en mensen gebruikt om contact te maken met mensen over de hele wereld, ben ik enthousiast over het vooruitzicht dat iedereen polyglot wordt – ze kunnen meerdere talen spreken – maar ik ben benieuwd hoe AI zal het werk.

In metaverse kunnen de meeste gebruikers communiceren in hun eigen taal, met AI-taalvertalers. Op AI gebaseerde taalvaardigheden kunnen vooroordelen in de hand werken als we niet oppassen. We moeten ervoor zorgen dat AI-taal ook wordt geleerd om zich goed te gedragen.

Stel je voor dat Joe’s avatar met Miguels avatar wil praten, maar Joe en Miguel spreken niet dezelfde taal. Hoe interpreteert AI hun berichten? Precies? Of vertalen we wat de persoon wil in plaats van woord voor woord, zodat de ontvanger het kan begrijpen?

Verstoring van lijnen tussen mens en machine

Hoe we ‘mens’ zijn in ons leven. Bedrijven kunnen taalvaardigheden gebruiken om interacties snel in verschillende talen te vertalen, wat kan helpen bij het opbouwen van online vertrouwen en integratie.

Als we echter niet voorzichtig zijn met de bewoordingen die we kiezen, kan technologie ook vooroordelen in de hand werken of ongepast gedrag mogelijk maken. Hoezo? Heb je ooit een driejarige met Alexa horen praten? Menselijkheid is niet zijn woord. Als mensen weten dat ze verbonden zijn met technologie en niet met echte mensen, zien ze de noodzaak niet om beleefd te zijn. In plaats daarvan zijn klanten onbeleefd tegen chatbots, Amazon’s Alexa en gepersonaliseerde telefoons. De lijst gaat verder. In de juiste wereld zal taal-AI de nuances en compassie vastleggen die nodig zijn om een ​​persoon correct weer te geven, zodat metaverse een plek wordt waar mensen en technologie samen groeien.

Onpersoonlijke AI in metaverse kan ook negatief zijn. De juiste taal kan een echte, emotionele verbinding en begrip creëren. Met op AI gebaseerde taalsystemen kan nauwkeurige informatie helpen om een ​​menselijk ras te creëren. Vaardigheden waarmee merken direct in meerdere talen kunnen communiceren, zijn essentieel. Wij geloven dat klantloyaliteit is gebaseerd op hun moedertaal. Maar hoe kan een oneindige, beperkte samenleving functioneren in de taal van hun ouders? En hoe kan dit vertrouwen opbouwen?

Zoals ik al eerder heb gezegd, heeft Metaverse het potentieel voor bedrijven om de meest zichtbare ter wereld te zijn. Mensen lanceren al een enorme modeshow, en dit gaat door. Merken moeten manieren vinden om online evenementen te creëren die echter of beter klinken dan socializen. Dat is de hoogste barrière voor communicatie en het gebruik van klanktaal zal deel uitmaken van die reis.

Hoe de metaverse eruit ziet, is gewoon aan iedereen denken. Niemand wil echter het type zijn dat herinnerd moet worden voor hoe hun AI een groep mensen beïnvloedde of hoe hun AI hun persoonlijkheid degradeerde. AI ze zullen positief zijn en positieve trends voorspellen. Als AI echter niet wordt aangevinkt, kan het een grote betekenis hebben voor hoe we in het echte leven ‘leven’. Daarom zijn betrouwbare AI-systemen essentieel.

Wanneer AI gebruik maakt van taal, chatbots of virtual reality, zijn er veel kansen om het vertrouwen van de klant of de persoonlijke mening te verliezen. Het is aan AI-onderzoekers en experts om samen met merken betrouwbare AI-oplossingen te vinden zodat we vreedzaam kunnen ‘leven’.

Tags: , , , , ,