Uw eerste indruk is niet genoeg

Ik was altijd van gekke gekke ideeën af. Nu scheppen mijn vrienden en ik op over de gekke vleermuispiepideeën die we nog steeds niet hebben.

Toen ik een jonge ondernemer was, voor mijn eerste exit en zelfs voordat ik de botten van mijn eerste mislukking brak, wilde ik alleen maar slimme ideeën naar een gezonde en hongerige markt brengen.

Tot ik – nauwelijks – leerde waar het voor stond.

Je geest moet “disruptief” zijn

Ongeveer 20 jaar geleden schoot een zakenman mijn idee neer waar ik niet erg blij mee was, maar dat al de aandacht van de klant en de investeerder begon te trekken. Niet zijn interesse.

Zijn probleem met mijn vreemde gedachte: “Het is niet gek genoeg”, zei hij. “Misschien doe je er goed mee en verdien je er goed geld mee, misschien veel geld. Maar het is niet genoeg of verwarrend genoeg voor mij om te willen spelen.”

Ik haatte hem meteen. In plaats daarvan begon mijn frustratie over het woord ‘disruptief’. En om hem te laten zien hoe schuldig hij was, reageerde ik de volgende dag overdreven op die gedachte. Ik richtte een bedrijf op dat onmiddellijk succesvol, winstgevend en lonend was, en dat me veel geld opleverde. Er zijn geen deposanten toegestaan.

Intrepid Media was het eerste online sociale netwerk voor schrijvers en in feite een van de meest populaire sociale netwerksites vóór internet (1999). Maar het heeft klanten niet veranderd in iets als Facebook. Het overtrad de grenzen van Twitter. Het was gebaseerd op betere waarden dan marketing.

De winnaars hebben gewonnen. Na een run van 12 jaar was Intrepid Media stil. Het begon me veel geld op te leveren, gaande van goed geld naar “meh” geld. Ik sloot af toen ik begon met computertraining om te leren artikelen te schrijven op basis van data.

Oh, om eerlijk te zijn, de geldwisselaar en ik werden beste vrienden en dat zijn we nog steeds.

Gek is het begin van het leven

Laten we een reis terug maken in het midden van de 21e eeuw.In het begin was het idee om meerdere marktcomputers te bouwen met een beter ontwerp en een gebruiksvriendelijkere ervaring eigenlijk belachelijk. Maar verander het ontwerp in een “zakformaat” en creëer manieren om het te gebruiken om “je leven te leiden”, en je hebt een iPhone.

Een voorbeeld vinden is niet moeilijk. Waarde en grootte verkopen zonder een echte winkel? Geweldig in 1994. Amazon. Vervoer naar het werk betaald? Stom in 2009. Lyft.

Computers leren hoe ze nieuwsverhalen moeten schrijven?

In 2010, terwijl ik het lange en pijnlijke proces van het opstaan ​​met Intrepid Media nog aan het leren was, begon ik algoritmen te schrijven om de gegevens om te zetten in een duidelijk menselijk verhaal om zaadjes te planten die uiteindelijk Automated Insights werden.

We wisten het toen nog niet, maar we waren de eerste engine voor Natural Language Generation aan het ontwikkelen – voordat er zoiets was als Natural Language Generation. Ik gaf niet om de waanzin van het idee, sterker nog, ik was waarschijnlijk succesvol omdat ik in al mijn eerdere begin geen waanzin had.

Binnen vijf jaar verdienden we meer dan $ 11 miljoen en verkochten we tegen een veel hogere prijs aan een zakelijke onderneming.

Les. Daar kan de gek je heen brengen.

Langzame en standvastige winnaars van de race?

Een zakenman vroeg me deze week hoe ik een gek idee uit zijn hoofd kon krijgen. Of – als het mogelijk was – hoe het idee toe te passen totdat het gek genoeg was om er echte tijd en middelen aan te besteden.

Ik ging met de laatsten en legde al mijn manieren uit om gekke gedachten in gekke gedachten te veranderen, omdat ik nog steeds gekke ideeën heb. Het idee dat ik kan ondernemers betere ondernemers maken tegen een lage prijs van $ 10 per maand klinkt het als iets waar de elektronicawinkel uit de jaren 80 ‘s nachts tijdens kantooruren naar zou kunnen schreeuwen. En als iemand me vraagt ​​wat ik doe in mijn dagelijkse werk, zeg ik het hem Ik was de auto’s.

Dit is wat ik denk dat het probleem is: Vertraging en stabiliteit zijn niet verkeerd. In plaats daarvan zijn de meeste handelaren traag en stabiel. Ze zijn geweldig, maar onzichtbaar. Ze bereikten een mijlpaal door slimme ideeën naar een gezonde en hongerige markt te brengen. Ik heb dit verschillende keren gedaan, maar ik moet nog steeds mijn eigen geluid maken om het te beseffen.

Langzaam en gestaag zal het je niet in de problemen brengen, niet het soort problemen waarmee Theranos of WeWork “struikelden”. Hij maakt nog een film voor Elizabeth Holmes. Het ziet er slecht uit. In de tussentijd zullen de meeste mensen een gek idee niet accepteren uit angst om belachelijk gemaakt te worden.

Maar er is een mooie plek in het midden, en ik kan daar de hele dag prediken. Er zijn plaatsen waar goede manieren, moraal en zakelijk inzicht samenkomen. De meesten van ons bedrijven haasten zich daar, en degenen onder ons die al zijn ingeschreven in bedrijfsethiek en zakelijk succes, zullen heel gek moeten schieten.

Want wie weet hoe het volgende 20 jaar oude iPhone-concept er vandaag uitziet? Er zal iemand gek voor nodig zijn totdat een gek normaal wordt om dat te laten gebeuren.

De standpunten die hierin worden uitgedrukt door journalisten van Inc.com zijn van henzelf, niet van Inc.com.

Tags: , , ,