Deze kleine veranderingen op je weekendroute zullen je betalen voor je week, volgens Brain Science

Als een kleine verandering in uw activiteiten in het weekend ervoor kan zorgen dat u zich deze week gelukkiger en positiever voelt, is u dat dan ook? Uit onderzoek blijkt dat het kan. Het goede nieuws is dat je niet te veel moet veranderen of dingen moet gaan doen die je niet leuk vindt, zoals yoga of meditatie (zelfs als je die dingen leuk vindt, is het goed voor je).

Een kleine verandering in hoe je je week doorbrengt, kan de komende week een groot verschil maken, als je die veranderingen aanbrengt met hersenwetenschap. Probeer een aantal van deze extra’s op uw eigen ervaring en kijk hoe ze voor u werken.

1. Zorg voor voldoende slaap.

De het belang van slaap voor de gezondheid van je hersenen Het kan niet worden overschat. Dat zeggen slaapexperts de meesten van ons hebben ongeveer zeven of acht uur slaap per nacht nodig– ook al hebben we het gevoel dat we minder nodig hebben. In het ideale geval zou u niet genoeg slaap moeten krijgen, wat van invloed kan zijn op alles, van uw geest tot uw leiderschapsvaardigheden tot uw kennis. Maar als je niet binnen een week hebt kunnen slapen, zorg er dan voor dat je de week gebruikt om bij te praten.

Je kunt dit doen door uit te slapen, maar dat hoeft niet. Dutjes maken een enorm verschil in de hersenenen het weekend kan een goede tijd zijn om te slapen.

2. Ga naar buiten.

Tijd doorbrengen in de natuur is goed voor je hersenen en je algehele gezondheid op zoveel manieren dat het in Japan wordt verzorgd door de ziektekostenverzekering. Dus, tenzij het slecht weer is, maak je klaar voor een tijdje buiten. Hoewel 15 minuten in de natuur het kan een groot verschil maken in uw gedachten en ideeën. Je hoeft niet de wildernis in om deze zegeningen te ontvangen. Een park omringd door bomen en andere vegetatie werkt ook.

3. Ga om met uw dierbaren.

Onderzoek toont aan dat isolatie kan je leven net zo verkorten als roken. Omdat u doordeweeks werkt, kan het moeilijk zijn om zoveel tijd met uw vrienden en familie door te brengen als u zou willen. Zorg er dus voor dat u in het weekend veel tijd doorbrengt met uw dierbaren, of het nu uw partner, ouders, kinderen of goede vrienden zijn.

Onderzoek toont aan dat eenzaamheid kan verwarrend zijn, en dat u hierdoor het risico loopt verslaafd te raken. Wat je ook doet, verspil het niet de hele week alleen.

4. Bereid je wekelijkse maaltijd voor.

Sommige mensen houden ervan om in het weekend wat tijd door te brengen met koken of het bereiden van zelfgemaakte gerechten die ze bewaren voor direct gebruik tijdens de week. Het is een goed idee als je het leuk vindt, maar geen goed idee als je het als een riskante baan ziet.

Of je de kachel nu wel of niet gebruikt, je moet nadenken over wat je volgende week gaat eten als je het mentaal goed wilt doen. De reden is dat het eten van bepaald voedsel – vooral voedsel – heeft een negatief effect op de hersenfunctie. Het kan het moeilijk maken om wakker te blijven en het overdag goed te doen. Forceer jezelf dus niet te vertrouwen op sandwiches en patat of een bladerdeeg in de woonkamer, zodat je jezelf de hele dag kunt helpen.

De sleutel is vooruit plannen. Zorg ervoor dat u voedingsmiddelen zoals fruit en noten opneemt, evenals eiwitrijke voedingsmiddelen die indien gewenst beschikbaar zijn. Kleine gewoonten auteur BJ Fogg en een collega hebben een zondagse praktijk genaamd SuperFridge waarin ze glazen containers in hun koelkast vullen met voedsel zoals overgekookte eieren en gehakte groenten en degenen die snel kunnen worden gevangen. Elke variatie op het thema die je het voedzame voedsel geeft dat je graag eet tijdens de week, vooral op een werkdag, is geweldig.

5. Doe iets leuks dat je niet doet.

Deze aanpassing vereist een beetje vaardigheid, maar het kan een leuke verandering zijn die je kunt maken. Psychologe Serena Simmons legt uit het veranderen van je dagelijkse routine heeft aanzienlijke voordelen voor de hersenen. Onze hersenen zijn “machteloos” die zijn veranderd om vaker op de automatische piloot te werken, goed geklede neurale paden volgen die niet vaak uitkomen.

Het is om verschillende redenen het beste om af en toe uit de neurale paden te komen. Maar hier is het belangrijkste: het zal het weekend onvergetelijk maken en – als je de gewoonte loslaat met iets leuks – het zal ze leuker maken. Denk aan de laatste keer dat je wat tijd in het weekend doorbracht. Ik geef je een herinnering aan wat je deed toen je er zo veel beter uitkwam dan wat je het hele weekend en zondag deed. Dat komt omdat, wanneer je uit de automatische piloot stapt, het grootste deel van je hersenen alert en druk is. Je zult je het deel van je wekelijkse routine beter herinneren en je zult de week ook met je energie en creativiteit beleven.

Er is een groeiend publiek van Inc.com-lezers die dagelijks tekst van mij ontvangen en voor zichzelf zorgen of een beetje kritiek of mening hebben. Ze sms’en me vaak en we beëindigen het gesprek. (Wil je meedoen? Hier informatie en uitnodigingen voor een gratis extra proefperiode) De meeste zijn zakenmensen of bedrijfsleiders, en ze vertellen me hoe belangrijk het is dat een werkweek ontspannen, alert en efficiënt is. Deze kleine aanpassingen kunnen je helpen om daar te komen.

De standpunten die hierin worden uitgedrukt door journalisten van Inc.com zijn van henzelf, niet van Inc.com.

Tags: , , , , , , , , , ,